Wednesday, August 11

blackberry haram?

salam semua...

hari ni hari pertama puasa.. alhamdulillah.. berkesempatan untuk berpuasa lagi tahun ni..semoga panjang umur kita semua untuk berpuasa selama sebulan di bulan ramadhan.. amin :)

amacam tajuk entry? hehe ;p saje je bikin gempak.. tapi memang betul pon kan.. sebab dekat UAE & Arab Saudi memang blackberry sudah diharamkan penggunaannya. Malaysia? di Malaysia pulak sedang mengkaji soal penggunaan BlackBerry.... sebab musabab BlackBerry diharamkan adalah sebab BlackBerry guna server sendiri di mana govt tak boleh nak access. macam iphone dan hp lain guna local provider but not BlackBerry. so bahaya la... nasib baik aku tak guna BlackBerry lagi. hehe ;p kesian la kat artis-artis yang paling ramai guna BlackBerry tu.. adik aku 2 orang pakai. kawan-kawan pulak takde la ramai sangat.. so pada sapa yang nak beli BlackBerry tu tunggu dulu... tunggu sampai keputusan dibuat whether BlackBerry ni kena banned atau tidak kat sini okay~

nota kaki : aku cakap dengan adik-adik aku yang kecik semalam pasal ni.. dorang pon bengong tanya balik. HARAM? untuk orang Islam je ke?? dorang ingat HARAM macam HARAM dosa tu.. sebenarnye dalam english kita cakap banned. tapi in Malay aku tak sure apa istilah yang sesuai.. so guna je la HARAM tu. ngeh3.
Thank you for reading ~!

0 thought(s):

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...