Sunday, December 28

Selamat menyambut Awal Muharam 1430H








"Dan sesiapa yang berHijrah pada jalan ALLAH (untuk membeza dan menegakkan islam), nescaya dia akan dapati di muka bumi ini tempat berHijrah yang banyak dan rezeki yang makmur dan sesiapa yang keluar dari rumahnya dengan tujuan berHijrah kepada Allah dan RasulNya, kemudian dia mati (dalam perjalanan), maka sesungguhnyatelah tetap pahala Hijrahnya di sisi ALLAH dan (ingatlah) ALLAH Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani"

(Surah An-Nisa : 100)


~semoga kita semua berHijrah ke arah yang lebih baik~
amin



Thank you for reading ~!

update





salam

lame nye x update.. sorry.. bukan busy cuma mood hilang la 2-3 hari ni.
nnti la nad update utk awal muharam & new year okey..
:)


Thank you for reading ~!

Tuesday, December 23

simple steps managing stress





salam...

I got this from a friend and I guess it is worth sharing with all of you

Below are some simple steps or guidance in managing our life

Interesting.. If only we can put half of it into practice, we are half way
there to a stress-free life !!


1. Love yourself completely.
2. Live in the present.
3.
Face life with dignity.
4. Stop waiting "until..."
5. Journal your thoughts and feelings. [this is what i am doing now ;) ]
6. Keep track of your accomplishments.
7. Set realistic and attainable goals.
8. Accept constructive criticism from others.
9. Choose your friends wisely.
10. Be honest about how you feel.
11. Ask for what you need and want.
12. Make friends with people who like themselves.
13. Stop feeling sorry for yourself.
14. Emphasize your strengths and minimize your weaknesses.
15. Let other people run their lives.
16. Give permission to yourself to be afraid of failure and success.
17. Develop your personal talents and skills.
18. Learn to accept what you cannot change.
19. Get proper nutrition.
20. Get sufficient rest. [i think i have more than enough! huh ]
21. Exercise regularly.
22. Stop talking about your miseries.
23. Talk about your strengths and assets.
24. Think positively.
25.
Have fun.
26.
Be playful.
27. Learn from children.
28.
Do something exciting.
29. Stop blaming others for your misfortunes.
30. Take responsibility for your thoughts, feelings and behaviors.
31. Dress in a way that feels good for you.
32. Encourage others to be the best they can be.
33. Stop assuming that others cannot get along without you.
34. Stop feeling good only when doing for others.
35.
Do something you'd really like to do for YOU.
36. Share responsibilities. [huh? so who wants to share with me? ngee~ ]
37.
Read a good book.
38. Listen to people.
39.
Vary your routine. [owh.. this is what i really shoul do!]
40.
Curl up on the couch and watch a great movie.

have a great day, everyone!



Thank you for reading ~!

Sunday, December 21

BWF Super Series Masters Final 2008

Date: 18-21 Dec 2008
Venue: Likas Sport Complex, Kota Kinabalu

Assalamualaikum....


Hari ni nak wat review psl badminton la.... alhamdulillah! happy sgt sbb today Msia shuttlers have won from 3 games out of 5! its like once in a blue moon! yerp.. nadd ni fanatik badminton! huhu

Men Single
Lee Chong Wei Vs Peter Gade (DENMARK)




finally LCW berjaya jugak menang slps aksi yg kurang consistent sejak abis OLYMPIC.. since smlm mcm terkejut tgk LCW berjaya kalahkan TAufik 21-5, 21-10.. i was like, what? senang nye?? huhu.. ye la walaupun Taufik bkn la dlm ranking yg baik BWF, tp taufik ni very determine. he usually will get whatever he wants. in fact LCW pon kalah dgn Taufik mase last match diorg [couldnt recall which tournament]. ok la LCW menang. then today.. lwn peter gade.. so far rasenye ni 1st time tgk match diorg.. sbb LCW & Gade jarang jmpe waktu final. so nadd mcm xtaw wht to expect frm this game because Gade is one of the best badminton player from Europe.. but it turned out that LCW just too good for Gade for the first set. LCW lead the game by 12-0 ok! n after that br la Gade dpt point.. so First set LCW menang, 21-8.

second set, Gade berjaya memberi tentangan pd LCW.. the game became more exciting compare to first set.. this time around Gade mcm xbagi peluang LCW utk "ayam-ayam" kan die. hehe ;)
tp LCW berjaya jugak menang game ni 21-16. wooo menang besar tu! USD 40, 000.

Men Double
Koo Kien Keat & Tan Boon Heong Vs Lee Young Dae & Jang Jae Sung ( KOREA)




well, at first nadd agak ragu2 same ade this pair boleh menang..Reaching the final in the Super Series Finals is itself an achievement for Kien Keat-Boon Heong who came in for lot of criticism for their poor show this year but ape yg boleh nadd katakan adalah, WOW!! The crowd at the Likas Sports Complex were not disappointed as the Malaysians dished out a thriller with Kien Keat-Boon Heong prevailing 21-18, 21-14. at one point KKK (koo kien keat) terbaring n boleh main n angkat sume 3 pukulan dr beregu korea, n finally got the point! how amazing is that!! that was so great ok.. pstu defend pon bagus.. overall they perform very well in this game & finally won the game.. they bring home USD42, 000.

Women Double
Wong Pei Ty & Chin Eei Hui Vs Vita Marissa & Liliyana Natsir (INDONESIA)




well, this game pon nadd agak skeptical.. sbb indonesia pnye beregu ni mmg da byk experience. boleh katakan veteran la.. tp, ntah magic agaknye main kt tmpt sndri, sume nye serba menjadi buat beregu malaysia.. first set menang 21-15, n for the second set pon menang wpun ade one time tu jantung cm berdebar gler... luckily they win.. 22-20

suka nye rase.. sbb da lame Msia x menang besar cmni.. wpon ade yg kate Msia menang sbb Team China tarik diri, but then who cares? yg penting, menang big money ok! this is the richest badminton tournament in the world! Congratulations to all the players, & let us shout MALAYSIA BOLEH. hehe ;) semangat seh...

lastly.. MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA ;)
sekian.....
Thank you for reading ~!

Thursday, December 18

tagging time!!


salam

owh thanks to nani sbb sudi tagged nadd!!
sbb nadd xtaw nk update ape da..
hahahha ;)

Starting time:

8.15 p.m

Name
nadia abdullah

Sisters:
faten -partner gadoh i !~

Brothers:
rmai wooo
najib~fakhri~faiz~faris

Shoe size:
5 kekadang 4.. [nani kte same~so nad xyah type la.. heee ;) ]

Height:
151cm

Where do u live:
city of light~

Have u ever been on a plane:
nope :(

Swam in the ocean:
not really swim.. snorkeling ade la.. hee ;)

Fallen asleep at school:
ade kot.. xbrape ingt. mybe subj sejarah.. xsuke!!!

Broken someone's heart:
hurm... ade kot.. or is it my heart yg broken? hahah ;p

Sat by the phone all night waiting for someone to call:
long time ago ade la.. i guess 5years back!

Saved emails:
ade.. mmg habit suke save segala mende.

What is your room like:
da mcm store room.. pnoh dgn sume stuff! haih

What's right beside u:
hp~digi cam~novel[twilight]

What is the last thing u ate:
roti kaya~tetibe je cm lapar..

Ever had...Chicken pox:
penah! mase form 4.. tp sket je..

Stitches:
nope~

Broken nose:
nope~

Do u believe in love at first sight:
dunno..

Like picnics:
im lovin it~ parapaaa... ;)

Who was/were... The last person u danced with:
chicken dance consider menari la kan?? member2 D2, mase class creative thinking.. last february kot.. hahah

Last made u smile:
ntah.. gelak tgk raja lawak ade la. hahaha ;p

Today did u...Talk to someone u like:
skip. hehhe

Kissed anyone:
kucing bley x? ahaks

Get sick:
ade la food poisoning ari tu

Miss someone:
yup~damia.. hehe

Who do u really hate:
who?? xde kot...

Do u like your hand-writting:
same mcm nani.. sejak ade internet ni jrg tulis so tulisan agak buwuk. huhu

Are your toe nails painted:
xpenah.. n xmungkin!! kalo inai, sgt suke!!

Whose bed other that yours would u rather sleep in:
xde kot.. jenis ssh nk tdo

What color shirt are u wearing now:
baju kelawar~greenish..

Are u a friendly person:
friendly with people dat i comfortable with. not with strangers.. lalalla~~

Do u have any pets:
ade!! kiki,nonen~owh the list goes on... hehe ;)

Do u sleep with the TV on:
dulu2 mase kje bank.. penat sgt..

What are u doing right now:
layan tag ni la

Can u handle the truth:
depends...

Are u closer to your mother or father:
my mom~

Do u eat healthy:
owh.. of couse not!! thats why la bewat naik neh. adehhh

If u're having a bad day, who are u most likely to go to:
depends on situation.. ade la beberape org kwn..

Are u loud or quiet most of the time:
depends... kalo dgn kwn2 yg mmg best, bising! if not leh jd sgt pendiam mcm ade emas dlm mulut.

Are u confident:
nope~ni la masalah dunia i~~

5 things I was doing 10 years ago:
i was 15 at that time (1998)

-start ade boyfy.. classmate lg! haha
-jerawat naik 1 muke.. gler~ akibat gatal berkapel di waktu mude. haha
-PMR~result x memberansangkan. haih :(
-aktif nasyid.. jgn xtaw! hehe ;)
-

5 things I would do if I were a billionaire:
-1st thing im gonna do is set off my PTPTN loan!
-g haji... bwk 1 family lg.. amin
-invest.. regardless any type of investment. ASB,shares,trust fund,property~ u name it!!
-kawen,beli umah,kete & travel ke mane yg i suke
-menderma.... kepada yg memerlukan

5 of my bad habits:
-shopaholic~very impulsive!!
-procrastinate
-sensitif + emotional
-makan x kunyah btol2. biase 2-3 kali pstu tewos telan..
-mandi lmbt esp weekend.. hehe ;)

5 places I've lived/living :
owh.. cm taw2 je i byk pindah randah.. org nomad la katakan.

~sungkai, perak~since lahir smpai standard 2
~muadzam shah, phg~standard 2-early form 1
~taman tasik,ampang~form 1-early form 3
~AU3, keramat~form 3-form5
~cheras indah~after SPM until now...

mangsa seterusnya:
-lini
-kak zila
-srisufi
-firdaus
-miss nur

hehe.. yg lain kalo nk buat, silakan!!



Thank you for reading ~!

Monday, December 15

what?? parental guidance??



OnePlusYou Quizzes and Widgets

erkkk.. can you believe that my blog is rated as PG [parental guidance]
adehhhhh.. which part yg kne guide ni?
part yg kiki delivered her kittens ke?
i thought my blog will be rating as U
hahahhaha :)
what say you?
what do you think??
&&
find out your blog rated!!



Thank you for reading ~!

Sunday, December 14

damia solehah


*see.. i told ya.. at night she will sleep so soundly*

salam

rindunye dkt budak kecik comeeyyy + tembam ni.. pdhal xsampai sehari pon die blk.. huhu
mane x rindu sejak 'bercuti' ni i da jd cm babysitter tlg jaga die.. btw she's my lil cousin.. my maksu stayed here, sambut raya haji bersama2 [since her husband is currently perfom hajj], baru pagi td blk ke kg. so sepanjang seminggu damia kt sini nadd tolong2 babysit die... bestnye dpt main baby kan?

hehe ;) damia was born on 17th oct. rasenye nadd ade inform dlm entry yg lepas... skang ni damia da pandai nk manja-manja. during daytime die asyik nangis, ssh nak tido. asyik nak suruh org dukung je.. dukung die sambil jalan ok. kalo dukung & duduk, sure die nangis jugak. mengada kan? tp comellll.. heee ;) layan je la.... tp serious disebabkan ketembanan si damia, nadd agak kesemputan jugak nk dukung die... nasib baik adik2 nadd yg lain pon mmg sume suke baby.. so take turn dukung damia.. butt at night she will sleep so soundly.... gewam nyerr!! da lame xde baby dlm family nadd.. so tu yg cam teruja bile damia lahir... bile la dpt jmpe damia lg ni.. isk :(


*ni mase nk pergi tesco.. tu yg interframe tu aiman.. abg kepda damia la*


*mama & damia.. kt tesco.. sume org ingt ni cucu. haha ;) sian mama... *

Thank you for reading ~!

Wednesday, December 10

bittersweet [ july 08-dec 08 ]



salam
yuhuuuu!! ari ni first day lepaks2 kt umah.. bgn lmbt.. relax2.. best2. tp sure kejap je rase best.. xlame lg mula la rasa bosan laks. hehe ;)
typical la kan.. bile kje kte nk sgtttt cuti, but once da cuti nk sgt kje.. huhu
actually xde cite ape pon.. cume juz nk update sket psl smlm.. mase salam2 smlm, tetibe ade sorg staff tu tnye, da dpt ke mug.. i said not yet.. then die bg.. owh no! at least ade gak kenangan dr office.. hehe.. :)
wpun hanya mug, tp ttp berharga..
:)
till then...


Thank you for reading ~!

Tuesday, December 9

last day!!

salam...

heee ;) saje nk update utk kali terakhir dr ofis..
yerp... today is my last day here.. sedeh? not at all... liar!! heh.. of cos la ade rase sedeh tu.. tp xbyk pon since i dnt feel that i belong here... yeah... wpun kt sni da almost 6 months tp still rase mcm i ni stranger kt sni.. haha ape la cik nadd ni.. ssh btol nk get along n mingle dgn org baru.. wpun nmpk cm ala2 peramah & cpt mesra di alam maya tp hakikat nye cik nadd ni sgt le ssh nk mesra dgn org yg br kenal.. even da lme kenal pon lom tentu leh mesra kalo i xcomfortable.. xcaya tnye sesape yg kenal cik nadd secara realiti.. pnah org label kan cik nadd ni sombong mase kt uni dlu.. huhu... ye ke? mule2 je nmpk cmtu kot.. lame2 knal mulut i ni xbhenti ckp taw! eh ape plak melalut smpai sni?? hehe.. later blk umah nadd update dgn pic kt ofis k...

okeh2 enuff la utk entry kali ni sbb buat dr ofis.. wpun sbnrnye da xde kje nih... jap g i nk g bursa tmn boss.. pstu relax2, settle kn filing, finalize my work, then its time to off!! good bye!!weweeeeee


nota kaki: yerp.. cik nadd akan memegang title jobless at the moment starting frm tomorrow.. :( huh.. tgh tnggu mgt call for intebiu nih... adehhh.. lame nye..! best sbb akhirnye cuti lame sket. cume xbest sbb fulus xbyk nk enjoy2. haha ;)


Thank you for reading ~!

Sunday, December 7

salam aidil adha


salam..

selamat menyambut hari raya adiladha buat semua
mari lah kita hayati segala pengorbanan yg telah kita lakukan
:)


Thank you for reading ~!

Friday, December 5

oh nonen!

*comey kan nonen tdo. hehe ;) *

salam...
hari ni nk bercerita psl kucing.. yerp.. i ni cat lover!! :) smlm (dec, 4) blk kje je tgk nonen lain mcm da... lemah... xleh berjalan.. panggil pon xde response.. biase nonen sgt manja!! btw sbnrnye name die oren, then lelame jd nonen. hehe ;) pstu i pon cek kt bdn nonen.. knape la die ni... then bile nk pegang pewot die, die cm jerit saket.. tgk2 ade cm ketulan laks. owh my.. mase ni risau ya amat.. ckp kt my mom, mama kate takot cancer. heh.. mase tu da mcm2 la pk.. isk :(
cmne ni? klinik kerajaan da tutup.. kalo esk nk pegi xde kete laks sbb 1 kete rosak slps adik nad langgar lembu. [yg pegi langgar lembu nape...adoiii!] pstu mama kate pegi je la klinik swasta.. sbb nonen cm da lemah sgt.. ekor die pon da xgerak.. stlh fikir pnye fikir, okey la. xpe la byr lebey sket asal nonen sehat...


*nonen & her kittens*

so dlm kul 7.30pm gerak g klinik.. ni first time bwk nonen naik kete.. die mcm anxious la.. sbb xpnah kan.. tp cume mate je melilau2.. slalu nye kucing kalo bwk naik kete mesti da ronta2 but since nonen nye condition not dat good so die cm tgk2 je.. mase tu nad da stat nanges!! hehe ;)
xleh nk bygkan btape lemah nye nonen mase tu. dlm kpala ni da pk mcm2.. nonen ni kirenye kucing kesayangan nad slps kiki gemokk tu. huhu


*ni br pas nanges.. sowie muke sememeh. hehe ;) nonen tgh tdo mase ni*

mule2 pegi klinik dkt ampang point, skali tutup.. isk.. called mama.. then mama kate g klinik dkt area leisure mall laks. so we went there la.. fisrt time ni nad bwk kucing g klinik. biasa mama yg bwk. neves gaks la... then isi sume form, while waiting nonen nmpk mcm takut. ye la tetibe ade rmai org, then de byk anjing la. die cm shock sbb xfamiliar ngan tmpt ni.. owh btw nad xbwk cage. nad dukung je nonen ni.. die kecik jek.. xmcm kiki gemokkk. hehe ;)


xlame tu masuk la.. mule2 cek suhu dulu.. suhu nonen tnggi la. lebih dr paras normal.. doc check n doc kate sbnrnye die pnye breast da bengkak sbb susu xleh kuar. [nonen br je jd ibu kucing pd 5nov yg lps] n mybe ade infection sbb ade 1 part tu da bruise agak terok.. mae doc picit2 kt area tu , nonen jerit2 la.. die saket.. isk.. sedeh je tgk.. then doc pon inject n bg antibiotik.. so skang ni nonen xleh nyusukan anak die... according to the doc kalo still xelok dlm mase 1-2 hari, nonen kne dtg blk klinik n stay kt sni. OMG!! harap2 okey la... sbb kalo tngl kt situ brape plak kene byr.. pegi kali ni jek da rm88. haih :( but then nonen pnye kesihatan lg penting. sbb berdosa kalo owner xjaga binatang peliharaan dgn sebaik nye..

lgpon xsanggup la nk kehilangan nonen
mlm td the whole night nonen tdo dgn nad.. die mmg lemah.. tp luckily pas bg makan die cm ade tenaga... pnggil pon die pndang.. lega sket.. cume pg td bile nad tgh siap2 nk g kje, anak2 nonen nanges nk susu.. die boleh bgn nk bg susu pdhal die xsembuh lg.. aduhhh touching nye!! saket2 cmtu die still nk nyusukan anak.. tp nad xbg sbb doc kate mmg xbleh susukan anak. isk :(
serba salah di buatnye.


harapnye adik2 nad jaga nonen ari ni dgn baik.. make sure nonen mkn sume ubat n take a good rest... cpt la berjalan wahai mase! xsabar nk blk nk tgk nonen.. huhu
:(


Thank you for reading ~!

Tuesday, December 2

Agungnye ciptaan TUHAN...








salam...

lihatlah dunia..betapa besarnye kuasa ALLAH s.w.t
bulan pon boleh tersenyum :)
SUBHANALLAH.. sangat indah ciptaan Tuhan ini...!!



*nota kaki: wahai ♥ senyum la seperti bulan ni.. walau ape yg terjadi... eceh jiwang la plaks! heh ;)

Thank you for reading ~!

Sunday, November 30

goodbye


salam
we're reaching end of november.... so i juz wanna say


goodbye november! c ya next year

&&

welcome disember!

:)

*yeah.. berjaya jugak update sebanyak mungkin di bulan november. akan berterusan atau tidak? hehe ;) depends pd mood i okey...
6 days to go.. then? dont know yet!!! huhu






Thank you for reading ~!

Saturday, November 29

twilight


salam..

guys... u all da tgk lom movie twilight ni?? huhu.. ptg td i g tgk dis movie wit my girlfriends.. huhu.. best!! series.. xcaya u all g tgk okey.. xsangka ade vampire yg hensem n cute mcm tu. haha.. i like!! then after watched it my fwen wants to buy the book [yeah.. movie ni dr buku sbnrnye. the author is stephenie meyer]. we went to borders which happen to be next to the cinema.. heee.. actually b4 dis slalu nmpk buku ni kt bookstores but im not really into dis kind of book unless i know the author.. so i xbeli la.. but since i've watched the movie, i wanted to have the book as well la.. in the end i bought the book! yeah.. typical me... *sigh* yeah.. im very impulsive! then bile nk byr suddenly the cashier asked me. the conversation was like this :-


cashier: have u watch the movie
me: yeah
cashier: do u have the ticket?
me: yup.. [call my fwen, asking where is the ticket]
another cashier: how was the movie?
me: great! i love it!! [i fall in love with the vampire... lalalalla~~]
cashier: here is ur book only for RM21++ after 15% disc
me: wow!! thanks :)

owh.. rupenye ade promotion la.. see.. how lucky i am.. buy the book juz after watch the movie
hehee.. since im still in the mood of twilight so once i reach home tewus i bace.. smpai trtdo2 taw... ekekek ;p but im so excited to read it!!


*nnti kan series yg lain.. sbb ade 3 series movie ni. yeay! *


*owh.. cute nye vampire ni.. heee *


ooppppsss there are a few things which makes me happy today. b4 we went to TS watch twilight, we went to park royal hotel [FJ benjamin warehouse sales]. this is my 2nd time. last year pon i pegi gak.. hoho.. luckily we all g awal, by that time xrmai sgt.. i manage to grab 1 handbag from GUESS, a pair of GUESS jeans & t-shirt from GAP. i nk beli heel frm GUESS but my size xde la.. uhuk sedey jek :( really good bargain i tell u! sape2 yg shopaholic tu mmg sesuwai pegi taw.. tomorrow is the last day. i heard they will mark down the price by 20%. woowww!! mcm nk pegi lg jek. hehe ;p

okeh.. enuff la ramblings for today.. later update lg k
daaaa~~

Thank you for reading ~!

Friday, November 28

mari edit gambar!


salam...
hey guys...
jom edit gambar! hehe ;)
i sukeeee sgtttt edit gambar kt sni [picnik]
sgt senang.. tp i xcreative sgt.. juz edit bg pic tu smooth ok la.. then make it into a collage.
i did that most of the time taw.
jom layan beberapa piccies yg i da edit2... hehe


*heee.. faces of 25 years old cik nad*


*gedix-gedix kt ofis.. yeah.. 6 days to go*

daa~~
lenkali update lg okey....

Thank you for reading ~!

Thursday, November 27

lately (part 2)

salam..
just wanna update
this is what i should focus on frm now onwards...............

"Jangan terlalu susah hati dengan urusan dunia.
Akhirat itu lebih utama
dan hidup di sana lebih lama dan kekal selamanya"
:)

Thank you for reading ~!

Wednesday, November 26

lately

salam..

i don't know what went wrong. i don't have any idea why all these happening to me !! OMG.. pls help me! i'm totally down right now :( i just wish i am not me.. how can that be? owh me being silly!

but i do believe there will be some light at the end of the tunnel.. i hope so! or else i dont know what to do to get rid of these feelings!!! haih :(

but i kinda like this quote (mcm taw2 je)

"you gotta take the good with the bad; smile with the sad;
love what you got &remember what you had; learn to forgive, but never to forget;
people change, things go wrong, buttt just remember... life goes on"

that's exactly what i should do now... hurmmmmmmmmmmm

*hurmm.. maybe ni dugaan sbb i da 25 kot.. so nk tgk how strong i can be.. maybe...
Thank you for reading ~!

Tuesday, November 25

streamyx!!

salam...

hey guys..
thank you so much for those birthday wishes..
really appreciate it!! :)
hoho.. br je menginjak ke 25.. org lain da nk masuk 26 da
ekkeke ;p

hurm smlm pas blk dr klcc ingt nk on9 (xtvt wajib mlm2) tp tgk2 streamyx prob.
ni mule la hangin ni!! call 100.. ade la sore minah mane tah kate ade maintenance sekitar kl..
maintenance lg?? br last week maintenance. dis week maintenance lg? ape streamyx ni!!
gewam da ni. ingt nk sembur la staff die skali minah yg same ckp lg 'sorry semua staff busy. sila call semula'.. lagi ler hangin!!! isk...

sengal btol la.. da la smlm bday i.. bleh laks streamyx wt hal cmni.. hurmm
mmg nk suwuh aku migrate pkai broadband ah ni..
kalo ari ni x elok lg, mmg la streamyx ni!!!

broadband... tnggu!! hahaha ;p
saje update.. tensen sbb kt ofis leh on blog jek.. lain2 social network website kne block
haih :(


Thank you for reading ~!

Sunday, November 23

25 here i come!!





salam..

less than 24 hours im gonna turn 25 :)
owh.. rasenye spt br smlm je 24.. hehe :)
alhamdulillah.. bersyukur sgt sbb masih berpeluang menyambut hari lahir yg ke 25 & masih bernafas tanpa ade sebarang penyakit (kronik mahupun tidak)

wpun sthn da brlalu masih byk wishlist yg masih blom dicapai.. obviously!!! hehe ;)
ingt lg last year xceleb pon bday.. knape? sbb i need to attend PAC (PTD Assestment) kt kemaman tganu.. huhu sedey jek.. da la jauh dr family, then kne wat sume2 xtvt yg sgt xsuke.. owh i xbrminat nk jd PTD ok. but then my mom yg suwuh.. i pn apply la.. then g exam.. tetibe jek leh pass exam tu..! erk?? sbb sblm ni dgr sume org kate ssh exam PTD tu.. for me ntah.. kalo i pass tu nasib kot? heh my general knowledge not that good tho.. hehe ;)
mase tu tewus apply cuti.. the assestment is frm 23-24 nov (according to the letter la) went there on 22.. stay kt cherating.. heee ;) best nye dok tepi pntai but xleh nk mandi sbb ombak besar.. :(
on the day itself smngt la nih pegi... me antara yg trawal smpai.. biase la.. semngat & neves.. ahaks ;p then rupenye the assestmnet is frm 23-25nov!! OMG!!!! tewus terkesima.. isk.. cmne ni.. baju bwk cukup2 je.. then my mom pn mmg check out esok (24nov). mase tu da rase xbest sgt!! nk x nk pegi la pekan kemaman tu beli bj kurung n all la.. mase tu da bengang da.. da la i cm xberapa nk jln2 kt situ sbb takut bump into sumone yg i purposely dnt wanna meet forever!!! luckily xjmpe pon org tuh. heh.. ;)
sudah nye.. on the day itself (24nov) xrase pn mcm bday, n dok kelam kabut did all tasks to pass the assestment and it turned out that i failed! heh xlepas smpai interview pon.. its ok sbb mase tu i da taw i dpt join training ni.. ekekkeke ;p but my mom la yg frust.. sori mama.. i did my best but its not my luck....

but then tu sume thn lepas.. how about this year?? dunno yet.. wish sume ok la... xkesah la ade celebration ke tidak.. yg pnting masih lagi bernafas di bumi ALLAH ini.. amin :)


Thank you for reading ~!

Saturday, November 22

weekend

salam..

hari ni hari sabtu, 22nov2008.. heh mcm org xtaw laks. ;)
hari ni xde ke mana.. 1st time rasenye dlm bln ni ari sabtu lepaks kt umah..
owh bahagianye!! hehe ;p

biase every sat without failed ade je prog. either attend speakers club class or hang out wit my fwens. but for today NO plan.. because esok br nk hang out. hehe. wajib ke every week kuar?? bkn le wajib.. tp tgh free dr sebarang commitment ni la nk lepaks2 ngan kwn2.. nnti bile da ade commitment mesti xde time nk spend dgn kwn2 bile weekend. ye la mesti spend dgn family la.. huhu

bile xde ke mane2 spt biase bgn lmbt sket..hehe.. xde la lmbt sgt ok.. x elok..
owh.. mase ni i tgh layan AF.. mase ni Mawi still lg blur2.. muke pon cm xde perasaan jek.. lain sgt! hoho
biase la manusia kan..
now tetibe rase nk sgt mkn JCO.. owh no!!! cedapnye.. im craving for JCO! da lme rasenye xmkn.. aduhh mls btol sbb JCO ade kt Pavillion je... hurm sok laks nk g lepaks kt mid main bowling.. xpe la xdpt JCO dpt dpt BIG APPLE pon ok gaks. huhu


*my fav yg cheese tu!!yummy :)

saje je wt entry cm ni ari ni
sbb nye i tgh counting the days.. 2 days to go.. then i'll say GOOD BYE 24!!
till then
daaaa~~
Thank you for reading ~!

Thursday, November 20

TARA 3

salam...

hurmmm.. td tgk TARA 3 ( the amazing race asia) final episode..
huhu
as wht i'd expected HK boys won!
never mind... coz msian team still in the final leg.. 3 consecutive years..

in the 1st season our msian girls had made it! we r the champion..!!!!

*zab & joe jer*

in the 2nd season our msian girls placed 2nd

*pamela & vanessa*

n this season once again our msian girls (girls ke? ahaks) in the final n placed 3rd

*ida & tania*

its ok.. as long as bkn team "tu" yg menang, i xkisah
hahahahha ;p

so cpt2 la TARA 4 plaks..
how i wish i can join.. but i just cant
hoh.. mane bley nnti kang solat tah ke mane. dgn task yg kne mkn tah hape2 nnti. lgpun nad bukannye fit sgt. haha.. kang br half race da pancit.... adehhhh! naya je...
xpe la hanya bley tgk n support jek.
daa~
Thank you for reading ~!

Wednesday, November 19

tagged by kak zila

salam...
huhu
da lame peram tagged ni.. heee ;) sowie kakak. i trlupa i ade hutang tagged ni..
bkn dgn u je, i ade hutang tagged dgn mimies & eira skali. lg 2 tu later i buat k?
hehe :)
okey meh layan tagged ni


1. What is the relationship of you and him/her?

hurmm.. kiki ni kucing i


2. Your 5 impressions towards him/her

  • comel tp kegemukan melanda kiki skarang. haih
  • jinak2 merpati
  • mengada-ngada haha
  • sama spt di atas
  • sama spt di atas

3. The most memorable things he/she had done for you.

what she had done for me? wht about sumthing i've done for her? hehe ;)


4. The most memorable things he/she have said to you?

woooo.. if this happen means this is end of the world...


5. If he/she become your lover, you will…

no way! she's a cat lor


6. If he/she become your enemy, you will…

no way!


7. If he/she become your lover, he has to improve on…

Sila rujuk jawapan no 5


8. If he/she become your enemy, the reason is…

tgk jwpn no 6


9. The most desirable thing to do on him/her is?

dukung die.. whehee


10. The overall impression of him/her is…

kiki nmpk makin hepi dgn kegemukan yg di alami.


11. How do you think the people around you will feel about you?

lor... ask those people around me la. isk


12. The character of you for yourself is?

me? ntah.. xtaw nk describe.


13. On contrary, the character you hate of yourself is?

keras hati.. sgt!!!! sape leh lembut kan hati i??? heheh


14. The most ideal person that you wanna be is?

Myself.


15. For the people who likes you, say something about them.

thanks! i like u two, three, four, five. hehe


16. Ten people to tag:

no one!

17. Who is no. 2 having a relationship with?

N/A


18. Is no. 3 a male or a female?

N/A


19. If no. 7 and no. 10 were together, would it be a good thing?

N/A


20. How about no. 5 and 8?

N/A


21. What is no. 1 studying about?

N/A


22. Is no. 4 single?

N/A


23. Say something about no. 6

N/A





hoho.. ni la kucing nye.. my tomeyyyy gemukkkk kiki :)

Thank you for reading ~!

10 soalan yang sukar untuk dijawab

salam...

saje post entry ni... hehe :) release tension sikit... daa~~

1. Kenapa Tarzan tidak mempunyai jambang?

2. Kenapa juruterbang Kamikaze memakai topi keledar?

3. Kita tahu kelajuan cahaya, apakah kelajuan kegelapan?

4. Kenapa ada istilah ‘tidur seperti bayi’ sedangkan bayi akan terjaga setiap 2 jam?

5. Kenapa pembakar roti di’rumah kita mempunyai setting untuk suhu yang tinggi sehingga mampu menghanguskan roti?

6. Kenapa lampu peti ais hanya ada dalam ruang sejuk, bukan ruang sejuk beku?

7. Kenapa irama lagu A,B,C,D,E,F,G… dan Twinkle, Twinkle Little Star sama?

8. Kenapa kita sering menekan butang lif lebih dari sekali?

9. Kenapa kita tekan butang remote lebih kuat walaupun kita tahu bateri hampir habis?

10. Kenapa anda mula berfikir untuk 9 soalan di’atas yang tidak sesekali membawa apa-apa perubahan?


Thank you for reading ~!

fire drill + birthday wish

salam..

1st
hari ni de fire drill kt ofis. dlm kul 10 td.
gler penat skang ni
bygkan la dr level 26 turun ke bwh.. turun gune tangga okey
dgn pkai heel nye.. menggeletar kepala lutut
smpai bawah je da berpeluh2.. nasib baik bwk kipas skali.
hurm... penatt nyerrrr!!!!
jap g time lunch nk g tdo kt surau.. konfem nyenyak nyerr!
hehe ;)


2nd
nk wish akak kembar ku Zila & Rina happy birthday yg ke 26..
heheh :) smoga kakak berdua murah rezeki, pnjang umur & diberkati Tuhan hendaknyerrr...
utk kak zila, bile lg mau bina masjid?? kte nk pegi ni. ari tu kak rina nye kte da missed! hehe :)
lalalalalal~~ ^_^

Thank you for reading ~!

Monday, November 17

friendster?

salam..

what happen to friendster???? owh please...
setiap kali after maintenance mesti ade problem friendster ni taw!
dulu mase mule2 bleh comment html pon problem.. mase tu tetibe jek tgk comment/testi yg lame hilang. that one bley consider sbb comment je kan?
but now my friends!
smlm log in tgk tetibe je kwn jd 46... eh mane yg lain?
gelabah jugak sbb kwn2 i ade dlm 500 ++ sbnrnye.
i really dont mind if those missing friends were the one that i dont know,but yg missing tu majority my real friends...!
mmg sengal btol..
n then today i log in, oo my GOD! i hve no friends okey.... gilos ape friendster ni??
nk wish birthday pon xdpt..
isk isk isk

yeah.. even i have facebook, myspace, etc but i like friendster most sbb kt situ la pling byk skali my long lost fwen! kwn2 mase kt phg, kwn tuisyen mase form 3 dll...
uhuk
:(

i know dis will be ok soon tp still rase xbest sbb xdpt tgk profile kwn2.
hurmmmm


*bile br okey frenster????


*************************************************************************************

*update at 10.23pm~yeay friendster sudah baik.. boleh view profile kwn2 :)


Thank you for reading ~!

Friday, November 14

first gathering

salam...

last sun nad ade 1st gathering dgn kwn2 mase diploma dulu...
lama xjmpe.. last jumpe mase konvo degree last year kot. (pot~excluded)
actually plan for gathering ni da lame sgt. since april rasenye. but only now br lah berjaya. semua busy.. ye la ade commitment masing2. ni pon xrmai yg join..
muka2 biase jugak. yg lain semua ade hal..
xpe la.. bukan senang nk kumpul semua.
it makes me wonder, if we failed to gather all our friends for this small gathering, cmne nk kumpul diorg to reunite for our REUNION next year? yeah.. we made a promise to reunite again after 5 years ( class A & B). so 1 year to go! jadi ke x reunion besar besaran ni?
ntah.. well gathering kali ni just invite class A je (original kelas A ok.)

location: the mines
Time:12pm-6pm
attendees: nad~pot~angah~zue~shukor~shahril

mula2 kitorg just makan2 kt kenny rodgers, chit chatting. lame tu.. then ingt nk main bowling but fully booked! nk g karaoke pn same gak! haih :(
ni yg i tensen ni! then nk naik boat, "raining~temporary close". aduhaaiii
bkn rezeki kami la utk bersuka ria dekat the mines.
sudahnye, we all just pegi umah pot n lepak..
kitorg masak mee hun goreng, n borak2.
lame xmasak2 ngan dorg. dulu mase dok umah sewa selalu masak same2. owh rindunye!

then borak pnye borak kitorg plan next gathering maybe disember.. kali ni maybe nk g genting.
harap2 jadi la, n ade member lain yg join jugak. whehee~~

*owhhh byk nye plan nih.. mane nk cekau duit? hurmmmmm

let's pictures do the talking!

*angah~zue~nad~pot*
*heee ;) shukor da pndai wt lawak skang. haha ;p

*shahril.. maintain cm tu gak. heee

*ni la muke2 frust xdpt main bowling. hehe ;)

Thank you for reading ~!

Tuesday, November 11

remember me?


assalammualaikum.....




heeee ;) finally dpt juga beli buku ni! da lame mengidam taw! dulu kan penah i wt entry pasal ni kan? setelah berbulan-bulan akhirnye turun jugak harga buku ni.... i'm happy :)
owh bukan la i kedekut orgnye tp, rase nye membazir la kalo beli masa harga tgh mahal but then a few months later, the price will drop. so baik tnggu mase price da turun kan? sbb mmg confirm price akan turun until RM35++. i biase beli buku i know la. huhu. ini namenye financial planning. hahah ;)





and, bukan remember me je i manage to grab, thanks for the memories pn i grab jugak! heee ;)
best sgt.. sophie kinsella & cecelia ahern~ my fav author. n when i hit kinokuniya last sat, i discovered that cecelia ahern juz released her new book called~the gift! very tempting taw.. teruja je nk beli, but no la. cm biase tnggu price jd RM35++ br beli. hehe ;)

then when i passed by malay books section tetibe teringat, ema suwuh belikan buku ayat-ayat cinta utk die.. so i beli la...



n now i tgh bace ayat-ayat cinta.. best buku ni.. best dr filem taw. rase cm xnk jual kt ema laks.
tp xbleh, da janji kan.. xpe nnti i beli yg lain :)

okey la.. nk smbung bace ayat-ayat cinta ni
owhhh fahri! heeee ;)



Thank you for reading ~!

Monday, November 10

. . . . . .

salam..
juz a quick entry..
tetibe emo..
boss br blk td..
ari ni last kje dgn die.. pas ni bile die blk MSIA bergelar HAJI, im not around..
somebody else might be his intern. tetibe je touching ni
adehhhh
bleh x nk nanges? hehe .
cm dak kecik je cik nadia ni kan?
nk buat macam mane. sememanganye insan yg bernama nadia ni tersgt la
sensitif... nmpk je keras hati
hehehe

to my boss (even he dont read this. saje je.nk legakan hati sndiri)


semoga dapat menyempurnakan ibadah HAJI dgn baik..
selamat pergi & pulang...
thanks & sorry for everything
:)


*nnti nad update psl lain.. xsempat nk update sbb weekend bz. hehe

Thank you for reading ~!

Thursday, November 6

Friendship


salam...

hari ni nk bercerita psl friendship..
sbb last sat (1nov08) my best fwen had dedicated to me 1 speech which brought tear to my eyes..touching nyerr..
never cross in my mind that she gonna talk about me in front of our classmates + facilitator.. i feel honoured.. indeed.. :)
im lucky to have u as my best friend EMA!

ok biar nad story dr mula ye..
ema & nad were classmates since we did our dgree back in 2005..
we were not so close those days.. in fact we rarely spoke to each other because we r in diff group of friends. me with my diploma buddies(all frm uitm jengka) & she's been friend wif her buddies ( fast track students). but towards the end we develop our friendship..
i still recall when they (ema & friends) came over to our house (rented, sec 17) for open house.
that's where its started! mase tu nad n the geng masak laksa.. nad la ketua nye sbb laksa is my fav dish ok. so mmg nad da terer la masak. hahha (satu-satunye yg nad pndai masak)
ema pon mmg suke laksa and it turned out that my laksa sgt sedap. heee ;) sgttt tuh!
ye la mase bg speech ari tu ema siap kate die ingt lg rase betapa sedapnye laksa tuh..*kembang*

then it ends there la bcoz after graduate kitorg lost ctc.. at first nad kje kt hr jusco maluri, ema dkt audit firm buttt miracle does happen! may 2007, we bumped into each other at menara bumiputera.. rupenye nad & ema dpt offer yg same.. utk kje di tmpt yg same, post yg same & branch yg same.. heee ;) so dr situ la we become close.. :)

then... nov2007, once again we have been selected to join 1 course ( yg tgh nad wat skang ni la) together! okey la sbb ade geng & turned out rmai lg geng lain dpt jugak.. alhamdulillah
 we've gone tru 1 week induction. mase tu lain2 class.. then bile time masuk kelas, nah! once again.. nad & ema dpt 1 kelas.. D2.. best kan... hehe :) we become veryyyy close since then..
& now she's one of my besties.. :)

oh no... im not good in writing xpndai nk bg kate2 touching like she did back then*sigh*
but ema, if u happen to read this

just wanna say that,

"our friendship like a wreath has no ending- it just grow on & on"
&&&

"i want u to know that you and your friendship means a lot to me"

jom tgk pic
nad & ema



*my fav pic.. yeah.. we looks like twin! mind u! nad 25, ema24*

*at pangkor*


*gediks2 kt dlm class.. heee ;)*


Thank you for reading ~!

Wednesday, November 5

80 days



salam..

today da 80 days nad dkt ofis ni..
tnggl lg lebey kurang less than a month je kt sni..
perasaan?
sedey? happy? ntah.. sume ade.. mmg happy sgt sbb nk abis internship ni.
but at the same time sedey gak.. dunno la knape nk rase sedey..
mybe sbb pas ni xleh la nk relax2 sgt da kot. ye la work life mane de relax2.. mcm mase kje kt cimb dlu. huhu.. trsgt la stress nyerr... :(
but wut to do kan.. nk cr duit bkn nye sng...

so 5 dis 08 InsyaAllah will be my last day here..
at that time my supervisor will not around sbb die pegi haji..
dis week gonna be final week i will be supervised by him..
hrrrmmmm

enough la crapping...

ni sekadar nk memenuhi azam update blog ari2 jek..
hehe ;)
daa~~

Thank you for reading ~!

Tuesday, November 4

4 november 2008

assalammualaikum..

alhamdulillah...
berjaya jugak merajinkan tgn utk mengupdate [ape pnye bhs daa~~] blog nad nih.
heee ;)
so today wht had happen??
hurmmmm.. same jugak mcm sblm2 ni.. routine life...
g kje, blk, ngadap internet.
but then ade 2 stry yg cm best je nk share kt sni
heheh

first
dpt taw my best fwen [girl] tgh munge2 cinta dgn my best fwen [guy]..
alhamdulillah.. harap2 berjaya la hubungan mereka. mase dpt taw nad plak yg overexcited. haha ;) well, im happy for them..

second
td blk keje.. naik monorail.. mcm biase la.. mmg padat.. then smpai 1 stesen nad pn dgn konfiden nye turun.. skali kluar tgk br stesen imbi. isk.. mcm mane bley salah ni?? suppose turun hang tuah [1 stesen je dr imbi tu]. nak kate berangan xjugak.. hurm.. nk cover malu so terus kan berjalan.. sudahnye jalan kaki la ke hang tuah.. nasib baik dekat.. haha

tup tup tup dpt sms dr member ofis sblh
"nad nk g dating eh turun kt imbi"
rupenye die pon ade dlm monorail yg same. cmne leh xnmpk nih?? hurm...
hoho.. die ingt nad mau g dating kt times square..dating ngan saper??
adehhh die xtaw sbnrnye daku trsilap stesen.
malu nyerrrrr... kikikiki

today nad pkai kaler merah.. i like =)
pagi2 rase gloomy jek.. then tetibe cm bersemangat bile smpai ofis..
btol la org kate colour can influence ur mood~
smlm pkai kaler hitam.. thts why gloomy jek the whole day~


*20 days to go sblm nad mengakhiri zmn2 24thn.. heeee ;) sedey + happy..
lalallalalalal~~

Thank you for reading ~!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...