Tuesday, August 16

Iftar with BFF at Seoul Garden

Assalammualaikum...

Kembali kita dengan entry iftar ! Eh entry macam ni bulan ramadhan je boleh buat tau. HEHE. So yeah last weekend aku sempat iftar dengan BFF dari zaman sekolah... Ni la kawan membesar sama-sama... ^_^  Initial plan nak iftar di Flamming Steamboat, tapi fully booked pulak. So we opt to Seoul Garden. Pergi outlet yang kat plaza pantai. Memandangkan aku sendiri pun memang teringin nak try ni. Maklumlah asyik tengok drama korea kan. HEHE So I did the reservation. Katanya  meja untuk kitorg di bahagian luar. Ok lah kot sebab katanya luar berangin sikit....

So on the day itself, hujan lebat selebatnya u all ! Aku sampai tak nampak jalan. Mencabar sungguh. Tapi demi Seoul Garden ku gagahkan jua !! Luckily bila sampai hujan pun berhenti. Alhamdulillah... 
Arrived around 6.45pm camtu la. Ramai jugak yg dah dtg. We were seated indoor pulak. Betul-betul dekat dengan dessert section.






*Kan aku kata dekat sebab aku snap this pic dari meja kitorg je*
Dessert - Okaylah. Variety. Tapi cepat benar habis, lambar pulak topup.






*Ni masa aku tengah queue nak amik makanan. Punyalah panjang queue ! *






*tengok kan dah kata ramai. Sesak sangat. Aku terus rasa serabut. Masing-masing datang dengan gang pulak tu. Ada yang celebrate birthday la. Adoiii. *






This is our food ! Terambil steamboat banyak.. Maklumlah masa tu ramai gila. Ada silap sikit, aku terambil pinggan orang lain okay. Jadi berpinggan-pinggan la bahan-bahan steamboat kat meja kitorang. HAHA.  Kitorang amik sup tom yam.Taste wise, not bad. Aku suka je. Lamb  paling sedap. Daging ayam ada marinated dengan macam-macam flavor. Aku tak sure yang sedap aku makan tu flavor apa. Ingat nak try lah macam orang Korea tu makan balut dengan sayur kan. Tapi kitorg tak amik pun sayur. Even seafood pun banyak dah habis. Lambat pulak tu top up nye. Tapi berhempas pulas la masing-masing nak habiskan makanan. Senak jugak la perut ku. HAHA. Tulah tamak lagi....

Sebelum ni aku baca review dari blog lain per head RM38++ je. Aku pun confident ni bawak RM150 pegi counter. Sekali uncle tu kira RM186. Ternganga jap. 0_o Uncle tu kata per head RM46.50 pulak. Erk.. Aku tak tau la. Malas nak buat calculation so bayar je la. Typical me. HEHE.

I personally think kalau nak iftar, pilih table kat luar la sebab berangin sikit. Kat dalam tu sesak dengan manusia yg mcm2, asap lagi. pening ooii ! Other than that okay je.

Begitulah kisahnya sabtu lepas... Lepas ni nak try flamming pulak. Yg pasti aku memang suka steamboat. ^_^

And last but not least, mari tengok siapa BFF aku... HEHE... 

Dekat situ dah tertera nickname masing-masing... Agak pelik kenapa tetiba jadi sunday? HAHA. Sebab Thursday-Saturday tak berapa nak BFF dah sekarang. Oooppsss !






 Akak monday gonna get married soon ! Cuba teka siapa next? HAHA. 

Nota kaki : tahun ni memang sejarah sebab paling banyak aku iftar di luar ! So nantikan entry iftar yang seterusnya. ^_^

- Posted using BlogPress from Nadea's iPhone
Thank you for reading ~!

6 thought(s):

Hami Asraff said... Reply To This Comment

Belum berkesempatan iftar dekat luar lagi. Almaklumlah berada di kampung. Eh iftar tu bukan bahasa Indonesia?

Anonymous said... Reply To This Comment

aku tingin nk makan sini
ada kwn kata sedap

nad said... Reply To This Comment

@Hami Asraff

buka puasa di rumah/kg lebih nikmat sebenarnya... eh iftar bahasa indonesia ke? tak pasti pulak..

nad said... Reply To This Comment

@Nana

memang sedap !! tp kalau ramai sgt jadi serabut sikit.. aku cadang kalau nak pergi, pergi weekdays..

|wawa| said... Reply To This Comment

uu..nampak yummy.t'gugat iman orang tak puasa..hihi..mahu pergi lagi..hehehe

nad said... Reply To This Comment

@|wawa|

tergugat iman? HAHA.. ye jom pergi.... ;))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...