Monday, August 15

14 : 30 - Lie to me


Assalammualaikum...
Hari ni dah hari ke 15 puasa. Cepat kan? hurm... Boleh tak nak puasa je terus.. Hummmm

Okay now back to 30 days challenge.
Kalau yang follow blog aku korang mesti perasan banyak dah aku buat entry share drama korea yang aku tengok dan suka. 

Boys Before Flowers
Get Karl! Oh Soo Jung
Personal Taste
Playful Kiss
Secret Garden

Obviously aku memang peminat cerita korea. HEHE. Tu pun ada banyak yang aku tak sempat buat entry atau dengan kata lain nya, MALAS. ^_^

Well I would say that Lie To Me is  a typical korean drama. Aku tak tau kenapa banyak drama korea bertemakan perkahwinan kontrak ni... contoh nya macam cerita

Full House
The Accidental Couple

Tapi walaupun tema macam sama, tapi plot cerita tetap berbeza. Tu yang best tengok. HEHE.

So semalam start layan cerita Lie To Me ni. Actually aku dah tengok episode 1 since cerita ni baru-baru keluar lagi. Somewhere around May kot. Dah siap download dalam beberapa episod kat laptop adik. Tapi ntah kenapa tengok separuh jalan. Mungkin sebab masa tu aku agak busy layan sms dengan seorang "teman". Hari-hari sms sampai beratus mana lah sempat nak layan cerita ni kan. HAHA. 

LIE TO ME


Pelakon dia Yoon Eun Hye sebagai Gong Ah Jung dan hero dia Kang Ji Hwan sebagai Hyun Ki Joon. One thing about the hero, suara tak padan dengan rupa okay. Tengok muka macho, tapi suara alahai.... Tapi lama-lama tengok comel jugak. HAHA. Okaylah drama ni tentang Ah Jung yang nak buat kawan baik dia jelous. Sebab kawan dia tu dah curi 1st love dia. Kawan baik dia kawin dengan l1st love dia tu.So, disebabkan dia nak buat kawan baik dia tu jelous, dia buat cerita yang dia dah kahwin. Dan kawan0kawan dia salah anggap dia kahwin dengan pemilik sebuah hotel. Nanti dalam cerita ni, dorang akan buat perkahwinan kontrak. Sampailah at last dorang jatuh cinta..



Start dari scene ni lah diorang dah ada feel towards each other. Kyopta !

BTW, aku baru tengok sampai episod 7 ni. HAHA. 



Nota kaki : haihh kissing scene drama korea sekarang sudah lain... macam real... hurmmm... Next in the list is City Hunter sbb ada Lee Min Ho !



Thank you for reading ~!

4 thought(s):

*∽ IZAN ∽* said... Reply To This Comment

Geng...! dah tengok drama ni sampai habis..! memang addictedd..!! best sangatt...!!!!!!!!!!!!!!!!

nad said... Reply To This Comment

@*∽ IZAN ∽*

really? smlm straight tgk 7 episod... kul 2 baru tidur.. mmg addicted !

;))

Miss AZ said... Reply To This Comment

nasib baik i bukan peminat cerita korea.. ngeh3!!! malas nk mula tgk nti ketagih.. dah la pelakon emsem.. =p


selamat berpuasa :)

nad said... Reply To This Comment

@Amirrah Zawani

mmg ketagih tgk drama korea ni.. rasa nak habiskan semua episod sekaligus ! heee

slmt berpuasa to u too ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...