Monday, November 29

Eyeliner

Salam

hi semua... tak tau dah nak update apa. Since sejak dua menjak ni aku sangat-sangat into make up stuff so hari ni nak blogging pasal make up. Heee ;p Well aku bukan lah rajin make up mahupun pandai make up. Ikut mood sebenarnya. So current mood is memang sangat-sangat nak make up okay!! Sampai pergi ofis pun aku pakai mascara!! Walaweh.. FYI mascara adalah merupakan alat solek (alat ke eh? hehe) yang paling jarang aku pakai!!! Don't know la why I'm not into it. Mascara yang aku beli 2 tahun lepas pun tak habis lagi. Adik aku dah rembat pun. Kalau ade function (wedding or dinner) baru lah cam pakai mascara. Tu pun tengok mood. Kah3. Kalau mascara pun jarang, fake eyelashes memang tak pernah la kan! Tak pernah beli and tak pernah pun try. Tapi baru-baru ni beli la Mascara baru. Tu pun teruja lepas tengok blogger famous ni, wani buat tutorial make up die, aku pun rembat mascara tu! okay lah nak basuh pun senang ^_^

Tapi item yang wajib aku pakai hari-hari adalah eyeliner!!! Aku start pakai eye liner since 2008. 1st eyeliner aku pakai ialah Kajal Stick Eyeliner. Ni Knot yang perkenalkan. beli kat Mydin tak silap RM2 je. Murah dan best! masa mula-mula pakai aku pakai kat bawah mata je. Tak pandai lagi la katakan. HEHE. pastu aku stop pakai ni sebab tak jumpa. Aku bukan pergi mydin pun. So sejak daripada tu aku asyik tukar eyeliner je.


Aku pernah try elianto, (dah macam-macam jenis, gel + pencil + liquid) tapi semua nampak cam sememeh. Tension betul. then aku pernah try pencil eye liner dari body shop & maybelline pun sama. Baru-baru ni try simplysiti punya (pencil + liquid) okay lah sikit-sikit. tapi still comot sebab kulit aku oily. so bila dah petang eye liner tu comot. -_-  tapi baru-baru ni aku dah jumpa yang sesuai! aku sangat suka.... still comot bila petang tapi tak seteruk macam eyeliner yang aku guna sebelum ni..... nak pakai pun senang!! jeng jeng jeng
Double Intense Gel Eyeliner from silkygirl! sangat best okay....
 


A creamy gel-type eyeliner that ensures easy and precise application, even for beginners. Thanks to its Silicone Polymer Technology, the gel eyeliner glides on effortlessly to deliver intense and vivid color payoff; mistake-free. It comes in a smart packaging where the eyeliner brush is neatly attached to the casing, so you don’t have to worry about losing the brush.

Memang sesuai bagi yang baru belajar nak pakai tu. Aku yang dah lama pakai pun suka. Heeee ;p Harga pun affordable. Aku belum telintas nak pakai high end product lagi. budget tak cukup maa~ HEHE
 Korang kalau ada eyeliner yang best-best lagi share la.. Sharing is caring... daa~


nota kaki : setelah ber blogwalking dan juga googling, banyak sangat yang aku tak tau pasal mekap ni! baru tau apa itu BB cream- it's anti blemish cream n it's a UV Block + Moisturizer + Makeup Base + Foundation dan juga eye primer. kena cari nih. sapa tau blogshop mana ade jual urban decay primer portion? macam nak try je. hihi ^_^


Thank you for reading ~!

4 thought(s):

efa fairuz said... Reply To This Comment

it's not weird if you're into make up now..everybody's changing.. hehe..

ohh dah tengok iklan pasal gel eyeliner slkygirl ni kat mags intrend yg latest...macam bes.. awak pakai bes ek? berus dia ok? senang tak nak apply? how long does it end? does it dry fast? heheh banyak tanya eh..

n a d e a said... Reply To This Comment

hehe ;p and it's not too late jugak kan?

best gel eyeliner ni. i suka sgt!! senang nak apply. tak comot pun... samapi ke petang ade lg. since muka ni oily skin so agak comot bila petang. tp tak secomot kalo pkai eyeliner lain.. and yes it dries fast. tak yah nak letak mata depan kipas. heee ;p cuba laaaa~

ShueQry said... Reply To This Comment

Thanks Nadea, at least saya dapat tahu sedikit info pasal eyeliner, at least tak le bakal isteri kenakan saya nanti sebab tak tahu pasal hal ni, juga senang nak belikan apa jua eyeliner untuk dia nanti.

-ShueQry-

n a d e a said... Reply To This Comment

eh, never realize that this entry gonna benefit u. heee ;p
nanti belikan bakal isteri eyeliner ni ok. tp kalau die jenis pkai high end product then yg ni tak sesuai. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...