Thursday, February 24

Better late than never

Assalammualaikum

Pada 14 Februari yang lepas aku dan kawan-kawan 1 batch (kira my circle of friends di office) pergi ke 4happyseason restaurant to have a dinner. Katanya nak makan bersama-sama since dah lama jugak kami tak gather. But I know from the start there's hidden agenda. HAHA. Sebab? Ala I can sense something fishy la sebab aku dipaksa dan terpaksa join ok. Walaweh ~ Biasa kalau aku takde diorang proceed je. Ni bila kehadiran ku compulsory, boleh agak la kan? Kah kah kah. Lagipun birthday aku dan Ana je yang belum celebrate. Eh eh terbocor plak rahsia. HAHA.

Okay lah malam tu bukan lah dinner biasa ye. Ianya dirancang untuk meraikan aku dan Ana. Mind you, My birthdate was on November & Ana was on December. Its belated actually. Wayyyyy belated I must say ! HAHA. But who cares? It's the thought that counts rite? Oh before that I want to  say thank you so much to my beloved besties for the birthday present ! YES. Aku bukan sahaja diraikan tapi dapat hadiah juga you all !


Aku dapat novel ni dari my beloved girldfriends, Fad & Ayu. Thank you !! I am so touched. Sebab harga buku ni still belum turun. A bride-to-be ni siap text aku tanya dah beli ke belum buku ni? aaaahhhh... sayang korang ketat-ketat ! Oh btw aku dapat hadiah ni pun belated. Pada 31/12/2010. HEHE. Tak kisah la. Jadi kalau ada yang nak bagi hadiah, aku masih terima. Valid till 23/11/2011 ok? HAHA.

Okay back to the surprise birthday celebration (konon nya surprise !) Malam tu kan V-day (eh aku anti v-day ok) so memang lah ramai dekat restaurant tu. Tapi kawan aku dah reserve untuk 10 orang. Aku orang 1st sampai, biasa lah aku kan punctual. HAHA. Bila tanya takde reservation nama kawan aku. what? Cari punya cari rupanya dia tulis nama kawan aku Aina. Tapi sebenarnya nama dia Enah ! Aparaaa !!

Oh btw kitorang duduk di bahagian winter sebab tu je yang boleh cater kitorang seramai 8 orang. Then masing-masing pun order la. Aku seperti biasa la order Lamb Chop. Lepas tu dalam 15 minit camtu baru bagitau segala order yang ade chop or dengan erti kata lain dah habis. Ooooeemmmjeeee.. How come? Malam tu kan memang expected la crowd ramai sebab V-day kan. Siapa lah manager on duty tu? Aku dah angin dah. So ramai-ramai tukar menu.

Dalam masa tu kami pun borak & sambil tengok gambar wedding Suraya. Cantik-cantik belaka. Then sampai lah makanan yang simple macam tom yam, shark fin. Makan apa yang ada dulu. Sejam berlalu dalam pukul 10 ada seorang waitress tu datang tanya " Lilin ni nak cucuk kat cake ke? Ni ke yang nak celebrate birthday tu?" haaaaaaaaa.. Aku gelak sakan okay. Ada ke patut tanya camtu? Wasn't it supposed to be surprise?? Ni those yang planning pulak kena surprise !! Kah kah kah. Okay fine. Sangkaan ku tepat sekali. Lepas tu biasa lah nyanyi bersama-sama lagu "happy birthday" itu. Heeee ;p Cake malam tu perisa choc mud from secret recipe. Sedap ! then sembang-sembang lagi... Clock is ticking. Tik Tok... almost 2 hours after that, makanan still tak sampai !!! Sengal kan? Masing-masing dah lapar gila. Aku dah geram masa ni. Bila pergi counter, datang lah satu persatu makanan. Tapi aku punya still tak sampai. Since aku sekarang bukan duduk di tengah kota, jadi harus pulang awal sebelum 12 seperti Cinderella. HAHA. 11.30 sharp (ikut jam aku) makanan memang tak sampai, aku terus pulang.... !! yeah. tanpa makan. How sad is that ?? Patut nya malam tu malam yang akan dikenang sebab aku diraikan tapi it turned out, a bad experience once in a lifetime !!

 blow the candle !

Ni ada sikit kata-kata buat restaurant owner/manager, please ensure that your stocks is enough  to cater ALL your customer and extra staff to handle that especially on Public Holidays ok? Eceh aku bagi nasihat konon. Ahaks ;p

But luckily aku dah 2x ke restaurant ni. Food wise, memang ok. Sedap. Service wise pun ok je before ni. Cuma malam tu je spoil. Kesian kat kawan-kawan ku yang 1st time datang. Dan aku tak serik untuk ke sana lagi.

So kalau sesiapa yang teringin nak ke 4happyseason sila lah ke Wangsa Maju. Restaurant ni unik dan laind ari yang lain. Sila google untuk info selanjutnya. HAHA

To put in a nutshell, it was the best birthday I ever had !
So here I wanna say THANK YOU SO MUCH guys for all your efforts ! Even though I kinda knew it from the start. I really appreciate it. You guys made my day ^_^


Moral of the story ; Its the thought that counts ! So better late than NEVER ! Speaking of this, hatiku masih lagi terasa dengan certain friends yang aku boleh katakan tak appreciate aku sepenuhnya. I don't want to point finger, but siapa makan cili, dia terasa pedas ok? HAHA. sarcastic !

Thank you for reading ~!

2 thought(s):

Vice@Versa said... Reply To This Comment

kitaorg lak yg terkejut balik...memang cam hampeh tapi benda nie boleh buat kita senyum balik bila terkenang..hehehe..

nad said... Reply To This Comment

@dean axie

tu la kan. ape pun ianya sgt best ;) tq to all of u !! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...