Monday, July 18

Sambal kicap

Assalammualaikum...

Entry kali ni just nak share camna aku buat sambal kicap. Ahaaa macam la aku pandai sangat masak kan. Hehe. Ala ni cara mak aku. Lain orang lain caranya kan. Kebetulan semalam extra rajin so aku masak mihun sup. Paling aku suka mihun sup ni bila makan dengan sambal kicap yg pedas tu. Oh nikmat nya !




Ok mula-mula goreng bawang merah ye. Agak-agak je la banyak mana nak guna.




Tu bila dah siap goreng. Kalau tak tahan pedas letak sikit je la cili tu.




Lepas tu tumbuk la sekali dengan cili padi. Since aku ni memang kuat pedas so banyak la aku letak. Jangan lupa letak garam secubit rasa ok.




Tadaaaaa !! Dah siap pun. Senang je kan ? Tapi kurang pedas la. Tak kaw !! Ngeee ;) ada orang suka perah limau. Tapi aku tak suka. Hehe




Ni lah mihun sup buatan aku sendiri ;)) Oh aku sebelum ni pernah share resipi laksa.
Nota kaki : nothing beats mom's cooking !!!!

- Posted using BlogPress from Nadea's iPhone
Thank you for reading ~!

9 thought(s):

Firdaus said... Reply To This Comment

gua suka lu punya nota kaki. tu gua agree..

p/s: gua lepak ngan sharil semalam. dia kem salam. sms gua lu punya no phone. dah hilang plak.

nad said... Reply To This Comment

@apei

oh lepak dgn shahril ye. ala shahril xkan xde no aku. nak sms camne aku pun xde no ko. HAHA. tukar hp habis semua no hilang. nnti share dkt group fb la...

|wawa| said... Reply To This Comment

hahaha..wawa br tau smbal kicap cmpur bwang goreng.slama ni tumbuk cili je..huhu..

nad said... Reply To This Comment

@|wawa|


hehe. nasib baik akak share kan?
ada org buat guna cili padi dgn bwg putih plak. mcm2 cara ada.. tp akak paling suka cara yg ni !! nyum nyum

Anonymous said... Reply To This Comment

pedas sgt. x suka :)

nad said... Reply To This Comment

@Kapten Atok

xcool la xmkn pedas ! hehe

|wawa| said... Reply To This Comment

a'ah..cred 2 akak.pasni leh la cuba..hehe.alaa..wawa da nk bes prac tpx jmpa2 pn lg akak..hehehe

nad said... Reply To This Comment

@|wawa|

cuba jgn xcuba !
bila habis prac??

|wawa| said... Reply To This Comment

hehe..blik uma t cuba la..nk try wat macaroon jgk..hehe..next week.july29 last..tp mybe stay smpi awl puasa kot..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...