Wednesday, April 14

impian dan harapan


salam

impian dan harapan... semua orang pon ade kan?
hurm... aku bukanlah nak discuss pe impian & harapan aku.. ni cume ade kene mengena dengan apa yang aku rasa malam tadi.. (13apr 2010)

okay aku nak teruskan cerita.. rasanya agak panjang.. kalo korang rasa boring keluar je dari sini.
let's start

once upon a time.. eh tak. silap. opening die camni. malam tadi aku berpeluang pergi 1 event yang dipenuhi dengan mereka-mereka yang berusaha mengejar mereka punya impian & harapan. okeh stop jap. kenapa ayat aku skema sangat neh? huh. -,-

cont
for the 1st time gak aku keluar berdua dengan kawan lelaki aku ni.. (aku jrg keluar berdua dengan kawan lelaki). aku setuju untuk keluar pon atas dasar nak tolong kawan. cuma aku tak expect die nak bawak aku ke event macam tu.. event ape tu? jeng jeng jeng. korang rasa? ala die bawak aku pegi event utk dengar pasal networking business ni..

i'm not sure whether dorg ni MLM ke ape. but they claimed that they are not MLM. tak kisah la ape pon sbb aku xminat. tapi sebab tolong kawan aku follow je la. kawan aku ni mintak aku berlakon je sebab setiap event diorg member kene bawa someone new. so kawan aku ni die malas nk cari lagi. die saje bwk aku utk cover line.

ape yang aku nak share kat sini event tu memang happening.. dorg semua cam enjoy, giler-giler.. memula cam ok, layan gak ah tapi lama-lama aku rasa cam dorg ni over la plak. sebab nye laki pompuan xsegan silu bertepuk tampar. pakai tudung ke tak, same je. pastu pompuan pakai tudung siap berdiri atas kerusi goyang-goyang badan ikut muzik.. macam dalam konsert pon ade.. memule aku senyum, pastu mula la aku wat muka ketat. tu makna nye aku dah xselesa ah.

aku bukan ape. aku rasa dorg ni terlampau bercampur gaul. ye aku memang agak konservatif ye. aku jadi xselesa sebab macam xde batasan. kawan aku pon cakap mase dorg wat xtvt same je sume org pkai tudung ke tak.. Astagfirullah... aku bkn nak judge sape2 kt sini.. aku cume suarakan pandangan aku je.. kalau tengok sekali lalu memang macam tak salah tapi aku percaya tu sume adalah salah satu cara yang boleh melalaikan kita...

apa yang aku boleh simpulkan dorg ni terlalu kejar duniawi. bukan nak kata aku xkejar duniawi tapi everything mesti ade limit ok. mesti balance dunia & akhirat.. aku cume mengingatkan je....jangan la sebab nak kejar kekayaan sampai bertepuk tampar, high five sesama pompuan-laki jadi halal ye. ingat, niat tak menghalalkan cara.. aku pon bukan alim sangat.. tapi kita berusaha untuk tidak terjebak.. jadinye aku tengok dan senyum je.. walaupun ade yang tarik aku join naik stage.. aku macam lost interest terhadap hal duniawi. padahal minah sebelah n rata-rata dorang pkai Hbag LV wooo.. paling cikai pon COACH. tapi ntah... memang kalo commit boleh untung puluh2 riban la.. tapi takpe la.. aku cari duit guna jalan lain.. hehe ;p

okaylah tu sahaja la untuk sesi peringtan kita hari ni... sehingga bertemu di lain masa.... heee ;p

notakaki : otw blk baru aku perasan short term impian & harapan aku ialah nak KURUS. haha ;)
Thank you for reading ~!

2 thought(s):

Azman Jaafar said... Reply To This Comment

kena belajar ni

nad said... Reply To This Comment

belajar jgn xbelajar ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...