Tuesday, December 16

Baby Cat

Asslammualaikum

Bertemu lagi dalam entry kucing.. lama dah tak dedicate entry buat adik bulus aku.. Last entry pasal adik bulan 5 yang lepas..

Let me introduce to our new feline member.. We called him Baby.. Or hashtag #Babyzhecat :) Baby ni kalau ikut info yang diberi oleh owner asal adalah  pure persian.. Tapi warna baby yang unik buat baby nampak macam british short hair pun ye.. Heeee... Since baby ni kami adopt masa aku masih DPA, so jumpa baby pun weekend je.. Jadi takdelah dia rapat sangat dengan aku.. Walaupun tak rapat, tapi aku tetap sayang ! 


Alhamdulillah baby bijak utk poo and pee dekat cat litter.. Tapi sekarang dah besar dia malas agaknya dia membuang dalam bilik air je... Luckily kat bilik air aku tak pernah.. HAHHA.. Jadi adik-adik aku siapa yang terkena time tu nasib la kena membasuh.. kah kah kah...



Why we called him baby? Simply because he acts like a baby ! Makan bersuap uols... Asalnya waktu dia datang dulu, dia lansung tak nak makan.. Sampai kena paksa makan dengan bersuap.. Sudahnya sampai sekarang makan nak bersuap... Kadang-kadang kalau lapar sangat habis jari aku digigitnya. Ouchh sakit la baby ! Tapi sakit pun takde aku nak marah.. hihi.. Dia boleh makan sendiri tapi bukan makanan dia.. Makanan gemuk jgak yang dia berkenan.. Itupun dia tak reti makan dalam bekas makanan... Dia kena keluarkan ke atas lantai.. hahah.. macam-macam peel lah kucing ni... Tapi mana boleh bagi makan makanan gemok tu sebab tu special diet untuk gemok (diet for urine since gemok ada kes batu karang sebelum ni). So nak tak nak kena suap la... Nasib ada yang rajin melayan.. hehehehe... So masa raya hari tu risau nye lah tinggal 2 ekor budak bulus ni.. Tapi alhamdulillah both of them survived... 



Last week baby buat hal.. Sekarang dia sibuk nak menggatal... Pantang pintu rumah terbukak laju je keluar.. Satu hari tu mama tak perasan dia ikut keluar... Dah lepas maghrib baru perasan baby takde dalam rumah.. Kelam kabut la semua orang.. Aku pun habis pusing 2x area rumah aku tapi tak jumpa.. Sedihnya hanya tuhan yang tau.. Memang dah boleh agak kalau lepas kucing macam ni memang hilang la jawabnya.. Siapa yang tak nak kucing comel camni.... Tak lena tidur aku... Menangis... Rumah aku jadi suram.. Semua orang sedih... 2 days after that thanks to my husb (he's our savior !) dia jumpa baby kat rumah jiran (selang beberapa rumah dari rumah aku) dalam sangkar.. Ya Allah rasa lega sangat... Baby masa tu katanya bau hancing dan sangat lapar n haus.. Syukur alhamdulullah....... Thank you husband !


So yeah sebelum kejadian yang sama berulang, InsyaAllah esok  (17 Disember 2014) baby akan disunatkan.. Tu je ubat bagi dia duduk dalam rumah.. HEHEHE... 

Nota kaki: Bila aku ada anak, aku nak amik gamba gemok n anak aku tengok siapa lagi besar. HAHAHHA

Thank you for reading ~!

0 thought(s):

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...