Monday, July 30

Jovian RTW Collection #Jovianrtw

Assalammualaikum...

Alhamdulillah, today is 10th day of fasting. Tak lama lagi kita nak sambut raya. baru 10 pertama puasa dah fikir pasal raya. HAHAHA. But I'm sure some of us pun dah ready with Raya preparations. Baju raya, duit raya, perbelanjaan raya, kasut raya, semualah raya... HEHE

So raya kali ini aku invest in something that I couldn't resist! . I'm super glad that I could fit into this Jovian piece. Speaking of baju Raya, I just need to say that I am impressed with Jovian Mandagie's Aviraya Ready To Wear collection. Two thumbs up for all the to die for pieces.

 

Jovita & Jova

Jaida & Jahzara

Janelle & Jaylene

Untuk hasil designer seperti Jovian ni harga macam tu reasonable & affordable la untuk middle income kan...sebab kalau korang pergi tengok baju-baju yang kat luar sana tu pun kadang-kadang harga lebih kurang je dengan #Jovianrtw ni haa

So last Sunday daku bersemangat waja ke FL Jln TAR untuk dapatkan koleksi #Jovianrtw ni. Nak beli dekat Zalora tak confident sebab takut salah saiz. Price macam tu kalau salah saiz menangis jugak la.

Dari 8.20am aku sampai okay. Berdiri depan FL tu.. Makin lama makin ramai yang datang jadi sangat sesak sampai rasa seperti kekurangan oksigen. Tapi dah alang-alang tu teruskan jugak. My 1st time ever buat perangai camni. HAHAHA. Around 9.25am camtu barulah FL bukak, semua meluru masuk macam apa. Everybody were pushing each other. Ada yang jatuh tergolek la, ape la.. Fuh penangan #Jovianrtw !

Sampai kat dalam FL lagi sesak & teruk keadaannya. Semua orang macam jadi gila tolak menolak, grab apa yang ada. Sampai rak baju nak jatuh. Memang tak boleh gerak. Baju jatuh kat bawah bersepah-sepah. Ya Allah aku takut gila masa tu. Rasa macam nak pengsan sebab tersepit, tak boleh gerak lansung ! Tapi aku perhatikan ramai je yang tangan grab jugak mana yang ada, tak hirau keselamatan orang sekeliling. Hurm. Luckily at that time memang aku dah grab dalam tangan #Jahzara yang aku aim tu. Tak sanggup nak bersesak aku decide untuk turun pergi ke Fitting Room. On the way tu aku hampir jatuh then ternampak #Jules kat lantai. Rezeki aku agaknya, terus grab dan dengan susah payah aku berjaya turun. Fuhhhh. I'm sweating like mad !

Masa ini aku dekat fitting room dah. Ramai gila manusia. Perempuan kalau dah dapat shopping macam ni lah gayanya. Menakutkan. HAHAHA. Tapi yang tak best ade jugak lelaki (bf/husband) diorang kot turut sama bersesak-sesak then grab sampai 4-5 pasang sekaligus. Lelaki ape ade hal sesak-sesak ni kan. Kita yang perempuan ni memang takut habis.

 
 Jules


So this is my #Jules & #Jahzara

Tapi kalau lah dekat Zalora ada restock Jova Midnight Blue ni, aku maybe tertewas lagi. HAHAHA. Let's hope they didn't restock ~

to die for ! 


 Ada yang bertanya kenapa this year semua berebut designer collection? My answer would be, first and foremost sebab design tu cantik ! Kalau tak cantik, lantaklah designer apa pon , aku takkan beli. 2nd of course price nya reasonable & affordable... Alhamdulillah ada rezeki lebih dapat beli #Jovianrtw. Kalau ikutkan aku punya gaji bukan banyak mana. Rezeki Ramadhan walaupun seminggu sebelum Ramadhan aku ditimpa musibah. Well tengah single boleh laa beli camni.. HEHE.

Nota kaki : Ramai yang boria raya #Jovianrtw tahun ni... Ada aku kisah.. Baju raya ready made yang lain pun ramai je yang serupa... HAHAHAHA
  
Thank you for reading ~!

6 thought(s):

N a d i a said... Reply To This Comment

takde saiz untuk saye ;(

jaja said... Reply To This Comment

yup..setuju 200%. it's jovian yo!
eh, salam kenal ;)

nad said... Reply To This Comment

@N a d i a

ade sampai XL.. tapi tak la XL tu besar ke kecik... heheheh ;p

nad said... Reply To This Comment

@jaja

Hi jaja
thanks 4 ur comment ;)
yes its Jovian after all. a very creative designer. worth it kan? heee

sophieqaiser said... Reply To This Comment

bestnya !!!!!!

nad said... Reply To This Comment

@shadashidi

heee mmg best.. tp duit pon best jugak cpt habisss...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...