Monday, May 14

Trip to Kuching Part 1

Assalammualaikum...

A week has past, baru terhegeh-hegeh nak update kat blog ! HEHEH. Sorry was pretty ocuppied last weekend. Maklumlah kena amik exam buat kali ke-6. Okaylah aku just wanna share about my trip to Kuching on 4th May - 6th May. It wasn't a vacation, kinda outstation la since I went with my boss. Pergi pun atas dasar kerja. I was a bit skeptical at first. Hati tak tenang je nak pergi sebab takde geng. Yela boss lelaki, wakil dari agensi pun lelaki. Padahal semua free, naik MAS lagi okay... Rasa tak sedap sebab kena duduk dalam flight sebelah boss. Bukan apa, takleh la aku nak camwhore ! HAHAHA.. Lepas tu masa nak pack sibuk cari baju labuh sebab segan la nak pakai baju yang biasa tu. HAHAHA

Return RM1554

Akhirnya merasa naik MAS. Haaa kalau ikut kemampuan muka aku ni AirAsia je la. Since ni sponsored so merasa la kan.... From my lil observation MAS punya flight attendance tak secun AirAsia.. HEHEHHE. Flight ke Kuching MH 2530 sepatutnya take off pukul 7.10pm tp delay ke 7.35 pm. Ingat AirAsia je ke delay? MAS pun delay jugak uols ~!

The journey took around 1 hour plus to Kuching. As usual masa nak landing telinga sakit gila jadi... Haaa. Tu yang tak suka naik flight !

Landed je Kuching 1st thing kena buat check in kat foursquare. HAHAHA. LAME.

Disambut wakil BSN Sarawak, Jess. Sangat la friendly nya ~! Comel gilar.. Pot pet mulut bercakap buat aku rasa agak selesa... Tapi aku awal-awal ni biasalah mulut tak bukak sangat. Off to Topspot Foodcourt for our dinner... Ramai rupanya yang menunggu kat sini.. Makan besar malam ni. Meriah dengan segala macam seafood. Tapi, aku dah kenyang bedal dinner dalam flight tadi. Tersangatlah ruginyaaaa ! Sobbbsss... Butter prawn yang maha sedap tu aku hanya mampu lahap 3 ekor saja. Oyster pancake pun ada.. sedap gila ! Tapi maaf ye no pic taken. Segan lah nak camwhore sebab tak kenal. lagipun datang atas urusan kerja kan. Professional la konon. HAHAHAHA...

Then straight off to Riverside Majestic Hotel. Dekat sangat dengan Warterfront. In fact dari bilik aku boleh nampak waterfront dan bangunan DUN.

#517
Spacious ! Best sangan sebab duduk sorang. HEHEHEHE. Habis tiap pelusuk aku buat sepah. Semua bantal aku guna. Jakun. LOL.

My 1st time experience stay in the hotel, alone. Ada la rasa was-was sikit malam tu sebab before tidur saja la main suis lampu dekat side table. Adjust lampu mana yang nak di tutup supaya tak terang sangat. kalau tutup lampu semua, gelap sangat pulak. Then tetibe tengah syok tekan sana sini bunyi bell. Terkejut aku. Siapa yang datang ni? Pergi intai kat pintu takde orang. Then tup tup lampu semua tertutup. Semua okay. Gelap gelita. Okay masa ni hati dah tak sedap. Try swtch on the lights again.Fuh.. dup dap dup dap jantungku. Then godek lagi sekali suis semua tu. And the same thing happened. Bunyi bell dan lampu tutup. Apa ni? Haaa..mulalah kepala otak fikir macam-macam.. Masa tu la macam terdengar suara orang la bagai.. HAHHA. Terus rasa nak keluar Yassin dari handbag. LOL. Tapi sekejap je rasa semua tu. Dalam 10 minit lepas tu aku pon dozed off. Drama je lebih ~!

View from #517 room

5 Mei 2012

1st day in Kuching... Alhamdulillah... Bangun awal dari biasa sebab subuh awal dekat Kuching ni kan... Teruja nak buat aktiviti hari ni. Aktiviti apa? Haaa tengok BSN collect hutang dari SME... Before start singgah BSN dengar taklimat dan makan Laksa Sarawak... Sedap pulak... Hari tu try makan tak sedap. HEHHE

Udang amik satu sebab malu. Duduk meja VIP dengan boss kot. Memang aku hipokrit gila rasa. Muahahahha
After taklimat so n so, off la kami semua untuk mengutip hutang. Let's ! 1st SME dekat area bandar je. Then yang kedua jauh sikit sampai ke Bako.. On the way tu dapatlah aku menikmati suasana di Kuching... Berbeza sikit dengan Kota Kinabalu.. Sebab lebih teratur dan tak sesak snagat laa... Kuching ni macam Shah Alam sebab banyak gila rounadabout ! Besar pulak tu.

Bako Terminal Boat

Haaa ni lah dia Terminal Bako... Kalau nak ke Taman Negara Bako kena naik boat dari sini ye kawan-kawan. Ticket dalam RM90 return untuk satu boat. Murah sangat. Kebetulan hari tu hari menyambut taman negara yang ke 55 tahun kot? Tak ingat sangat dah. So ramai orang especialy foreigners. Sempat berbual dengan couple dari Real Madrid ni.. Comel je dia tegur aku cakap selamat pagi, then dia kata eh silap selamat mlm.. Padahal tgh hari daaaa... HAHAHA Area sini boleh tengok dolphin. Yes DOLPHIN !! Tapi memandangkan kitorang terikat dengan aktiviti lain so tak dapat lah nak pergi tengok DOLPHIN ke apa. Yang dapat tengok kepala buaya je ~!!

Haa ni kepala buaya.. kat sungai ni memang banyak buaya.. baru-baru ni seorang budak sekolah dibaham buaya. 10 ekor buaya telah ditangkap dan dibedah untuk cari budak tu... Huhu...Sebab tu la kat Sarawak ni banyak signage awas ada buaya ni...Scary okay...

Then we off to pasar bako sebelah terminal ni je... Haa dekat sini la aku baru kenal 1 jenis binatang ni. Rare punya ! Baru tau boleh makan okay...

Haaa apa ni? Nilah belangkas ye kawan-kawan.... I don't know about you guys, but this is my 1st time saw Belangkas ! Geli okay... camna nak makan? HAHAHAH


Udang fresh... daappnyaaaaa

Then balik tu singgah kampung nelaayan Goebilt pulak..


What a nice view kan?


Then plan nak ke Santubong. Dah halfway dah sekali kereta breakdown pulak. Air cond buat hal. Tersadai tepi jalan sekejap. what a experience ! Heeee... Tak jadi lah... jadinya pulang saja ke Kuching untuk santapan tengah hari...

Sorry no picture. I took a few but then I deleted it. Tak sengaja terdelete. Aaahhh. Waste ! Padahal dah niat nak tunjuk kat blog butter prawn yang sedap tu. Yes. Butter prawn, LAGI !!! 

Bila perut kenyang, balik hotel rehat kejap sambil layan hindustan. Then siap-siap untuk bershopping.. Yeahhh... dengar shopping memang teruja, tapi aku bukan berwang sangat pun...

1st destination was ke kedai jual vase. Haaa.. aku tak pandai nak beli benda alah ni semua. Yelah duduk dengan family lagi kan. lagipun aku tengok most of the vase tu ada kat rumah. Mak aku dulu-dulu selalu ke Kuching. HEHEHE.
Comel kan vase air ni? Air sejuk je bila letak dlm ni.. kot ? heee. ada satu kat rumah aku. Eh kata tak beli?
^_~

Then masa untuk ke seberang. Actually kalau naik sampan ke seberang baru 50sen tapi masing-masing tak nak sebab terbayang buaya. HAHAHAH. So kita pusing lah naik kereta. Ke Dayang Salhah Kek Lapis we go ! Heee.... masuk-masuk je terus rasa tester yang ada... Semua jenis aku rasa... HAHAH kenyang rasa... Once again aku beli tak banyak.. beli 1 perisa cheese & pudina... Tapi bila balik dapat extra 10 lagi kek lapis.. Haaa jeng jeng jeng....

Sorry no picture taken. Aku dah malas.
Then ke Pasar minggu Satok.. Pasar yang start dari 12.00pm hari sabtu tutup 2.00pm ahad.. haaa... 24 hours kau. Punya lah besar pasar tu.. Tapi tak round habis.. Aku macam biasa tak beli apa-apa. HAHAHA. Mesti diorang ingat aku ni kedekut. Kah3. Dalam tak beli apa-apa tu, bila balik dapat jugak ikan terubuk masin & telur ikan... EH??? Lalalalalala ~

Okaylah dah panjang sangat ni.. Dah macam diari aku buat blog ni.. HAHAHA Later sambung part 2 ya...

Nota kaki : Merasa naik flight tahun ni. Ikut plan tahun ni memang takde nak ke mana. Alhamdulillah ada rezeki... :p





Thank you for reading ~!

3 thought(s):

|wawa| said... Reply To This Comment

Finally..mmg tggu akak cte psl sarawak lpas bca tweet2 akak..ngat akak xmo wat entri psl ni...hee. ツ

nad said... Reply To This Comment

@|wawa|

heee ada jugak yg tunggu. malunyaaa. kah3.. ala entry simple je... saja sbg kenangan ;))

tq wawa !

|wawa| said... Reply To This Comment

Hee..mestila tunggu..da siap bookmark blog akak kt bb..hehe :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...